Categories: Archív

Plán udržateľnej mobility Košického kraja

PUM Košického kraja sa týka dopravnej infraštruktúry aj organizácie dopravy. Obsahuje všetky druhy dopravy (motorová, nemotorová, statická, verejná, individuálna, cyklistická, nákladná) a vychádza z už spracovaných plánovacích dokumentov (RIÚS, PHSR, Plán dopravnej obslužnosti KSK, Stratégia cyklistickej dopravy, Stratégia trvalej udržateľnosti financovania opráv a údržby ciest II. a III. triedy v Košickom kraji a pod.). Strategický dokument je financovaný z Operačného programu – Integrovaný regionálny operačný program, programovacie obdobie 2014 – 2020, konkrétne:

  • prioritná os: 1. Bezpečná a ekologická doprava v regiónoch,
  • konkrétny cieľ: 1.2.1 Zvyšovanie atraktivity a konkurencieschopnosti verejnej osobnej dopravy. Dokument rešpektuje princípy plánovania udržateľnej mobility (v súlade s dokumentom
    „Metodické pokyny k tvorbe plánov udržateľnej mobility“, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky) a strategické dokumenty na krajskej, národnej a nadnárodnej úrovni (predovšetkým EÚ). Súčasťou spracovaného PUM Košického kraja bude aj dokument „Aktualizácia Plánu dopravnej obslužnosti KSK“. Cieľom Aktualizácie Plánu dopravnej obslužnosti KSK je aktualizovať pôvodný Plán dopravnej obslužnosti (z roku 2006) podľa zmien v dopravnom dopyte aj so zohľadnením podkladov z realizovaných prieskumov pre spracovanie PUM-u, definovať rozsah verejného záujmu, stanoviť prognózy vo vývoji verejnej dopravy a určiť hlavné zámery v oblasti verejnej dopravy. Zámerom je využitie dokumentu pre definovanie podmienok optimálnej obslužnosti kraja pri maximálnej efektívnosti využitia verejných prostriedkov.
    Súčasťou dokumentu sú aj „Dopravno-prevádzkové podklady a hodnotiace kritériá pre zabezpečenie hospodárskej súťaže“, ktoré budú v najbližšom období východiskovým podkladom pre prípravu hospodárskej súťaže na obsluhu územia pravidelnou autobusovou dopravou so zreteľom na budovanie integrovaného dopravného systému. Uvedený strategický dokument KSK bude v plnej miere zohľadňovať východiská a výstupy už spracovanej „Stratégie rozvoja dopravy a dopravných stavieb mesta Košice“.
admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

Integrovaný dopravný systém v krajinách V4

ČRPražská integrovaná doprava: https://pid.cz/o-systemu/IDS Jihomoravského kraje: https://www.idsjmk.cz/a/ids-jmk.htmlIDS Moravskoslezského kraje: https://www.kodis.cz/IDS Ústeckého kraje: https://www.kr-ustecky.cz/doprava-usteckeho-kraje.aspIDS Libereckého kraje:…

5 rokov ago

Zber údajov o prímestskej autobusovej doprave

Prímestská autobusová doprava (PAD) pri enormnom náraste trhu s osobnou mobilitou čelí v súčasnosti rôznym výzvam. Na…

5 rokov ago

Letné turistické vlaky ZSSK

Národný dopravca - Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK, a.s.) na základe rozhodnutiaMinisterstva dopravy a výstavby SR (MDV SR)…

5 rokov ago

Štúdia prepravno-tarifný systém IDS Košického samosprávneho kraja a štúdia realizovateľnosti tarifno-informačného zabezpečenia IDS

Štúdia prepravno-tarifný systém IDS Košického samosprávneho kraja a štúdiarealizovateľnosti tarifno-informačného zabezpečenia IDS slúži ako východisko…

5 rokov ago

Spoločný prepravný poriadok a spoločná tarifa KSK a PSK

KSK v roku 2015 zabezpečil spracovanie štúdie Prepravno-tarifný systém IDS Košickéhosamosprávneho kraja a štúdia realizovateľnosti…

5 rokov ago

Modernizácia palubných počítačov v PSK

V Prešovskom samosprávnom kraji u autobusového dopravcu SAD Prešov, a. s. došlo v roku2018 k…

5 rokov ago